Dijital Dönüşüm

Dijital Dönüşüm

Dijital Dönüşüm artık birçok işletme için bir numaralı öncelik. Geçtiğimiz yıllarda işletmeler, markalarını içten dışa dijital olarak dönüştürmeye daha fazla odaklandılar. Dijital Dönüşüm, pazara ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre devam eden bir değişim sürecidir. Bu değişikliği başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için, hedefler ve beklenen sonuçlarla birlikte net bir vizyon oluşturmaya ihtiyaç vardır.

Dijital dönüşüm vizyonunuzu nasıl geliştirirsiniz?

Basitçe söylemek gerekirse vizyon, öngörülen bir süre sonra organizasyonun nasıl görüneceğinin bir resmidir.

Vizyon ifadesinin Dijital Dönüşüm için Önemi:

  • Büyük resmi sağlar ve kuruluşunuzun birkaç yıl içinde nerede olmayı hedeflediğini açıkça tanımlar
  • Herkesin ilerlemesini sağlamak için doğru değişim yönünü netleştirir
  • Herkese belirli bir yönde harekete geçmeleri için ilham verir
  • Farklı insanların eylemlerini senkronize eder. Çatışmaları azaltırken bireylere ve takımlara kendi kendine yeterlilik sağlar.

Bir vizyon oluşturmak için yapılması ve yapılmaması gerekenler vardır:

Yapılması gerekenler:

  1. Şirketin büyüme stratejisine uygun bir vizyon geliştirin
  2. Yalnızca üçüncü taraf teknoloji satıcıları değil, müşterileriniz ve çalışanlarınız da dahil olmak üzere vizyonunuzu destekleyen ortaklarla bağlantı kurun
  3. Vizyonu gelecekteki belirli hedeflerle ilişkilendirin
  4. Şirketin nasıl değişeceğini açıklayın
  5. Müşterilerle nasıl farklı şekilde etkileşim kuracağınızı belirleyin

Yapılmayacaklar:

  1. Yalnızca pazarlama unsuru olarak kalmamalı ve gerçekleştirme amacıyla adımlar atılmalı
  2. Çalışanları belirlenmiş vizyon ve sınırları ile kısıtlamak
  3. Vizyon çok karmaşık ve belirsiz olmamalı
  4. Vizyon birkaç paydaş ile kısıtlanarak, iletişim engellerine takılmamalı
  5. Vizyon mevcut sistemler ve operasyonlar analiz edilmeden önce belirlenmemeli

Vizyon, Dijital Dönüşüm için gerekli olan kültürel değişimi getirir. Bu süreçte insanların uyum sağlaması son derece önemlidir.

Dijital dönüşüm vizyonunun net olmaması hem üst yönetimin hem de orta yönetimin benimseme hızını etkiler.

Kuruluşunuzda veri ve analitik, yapay zeka veya tüm dijital teknolojiler olabilir, ancak insanlar sadece teknoloji hazır diye harekete geçmeyecektir. Bu nedenle dijital dönüşüm kuruluşlarda insanlarla uyum içerisinde yürütülmesi gereken bir süreçtir.