SEO Nedir? Seo Neden Gereklidir?

07 Apr 2022 20:06, Okunma Sayısı: 815
RGS Bilişim Teknolojileri A.Ş. | Dijital Dönüşüm, Bursa Yazılım, E-Ticaret, Kurumsal Çözümler

Bu yazımızda SEO Nedir? SEO Gerekli Midir? SEO'nun uzun vadede en büyük faydaları nelerdir? SEO faydalı mıdır? gibi sorulara cevap arayacağız. 90’lı yıllarda ortaya çıkan SEO kavramı, Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) kelimelerinin kısaltmasıdır.
SEO, bir web sitesinin Google başta olmak üzere, birçok arama motorunda daha iyi konumlarda bulunması için yapılan çeşitli site içi ve site dışı çalışmaları içerir.

Arama sonuçlarında yüksek konumlarda bulunduğunuzda, ürün ve hizmetlerinizi arayan daha fazla müşterileriye ulaşırsınız.

1996 yılında Larry Page ve Sergey Brin, BackRub (daha sonra bu isim hepimizin bildiği Google oldu) adını verdikleri bir arama motoru oluşturmak için çalışmalara başladılar. Bir ilki gerçekleştirmiyor, 1990 yılında Archie’nin oluşturduğu yoldan ilerliyorlardı.

Arama motorlarının doğması ile birlikte, kullanıcılar basit bir arayüz ile istediklerine ulaşabilecekleri bir navigasyona sahip oldular ve kullanımı her geçen gün artmaya başladı. Arama motorları günümüzde web siteleri için en önemli trafik kaynaklarından birisi haline geldi.

Seo Neden Gereklidir?
Tıklamaların çoğunu ilk sonuçlarda yer alan web siteleri alır. İlk sıralarda bulunduğunuzda ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen daha fazla kullanıcıya ulaşma şansı yakalarsınız. Kullanıcılar arama motorlarına güveniyor ve aradıkları anahtar kelimelerde üst sıralarda yer alan markaları daha güvenilir buluyor. Seo, getiri oranı yüksek bir yatırım olmasına rağmen düşük maliyetlidir. İlk sıralara ulaştığınızda, satışınızı büyük oranda artırıabilir ve mütevazi yatırımınızdan yüksek dönüş sağlarsınız.

SEO'da Bilmeniz Gereken 6 Bilgi
- SEO çalışmalarına başlamadan önce bilmeniz gereken ilk bilgi “büyük resmi” görebilmektir. SEO’nun temel hedefi, anahtar kelimelerde daha iyi sıralamalar alarak trafik artışı sağlamaktır. Bunu yapmanın birçok yolu ve yöntemi olmasına rağmen hepsinin ortak noktası sayfanızın “daha otoriter” olmasını sağlamaktır. Site içi ve site dışı çeşitli iyileştirmeler ile bunu gerçekleştirmenizin yanı sıra dikkat etmeniz gereken diğer bir konu, web sitenizin öncelikle kullanıcılar için oluşturulduğunu unutmamaktır. İyi bir SEO çalışması, kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi ön planda tutar.
- Alan adı ve sayfa otoritenizi bilmek, arama sonuçlarında hangi sıralarda yer alabileceğinizi tahmin etmenize yardımcı olur. Moz üzerinden ulaşabileceğiniz seo aracında puanınız ne kadar yüksek olursa, arama sonuçlarında yüksek sıralamalarda yer almanızda olasıdır. Alan adınızın puanınızın yüksek olması güvenilir bir web sitesine sahip olduğunuz anlamına gelir. Sayfa otoritesi ise site içerisinde yer alan sayfaların, sayfa özelinde ne kadar otoriter olduğunu görmenizi sağlar.
- İçerik ve SEO birbiri ile sandığınızdan çok daha alakalı! Kullanıcıların aradıklarına cevap sunan içerikler oluşturarak hedef anahtar kelimeleriniz için optimize edebilir ve sıralamalarda daha üst sıralarda bulunabilirsiniz.
- Teknik kelimesi her ne kadar ilk başta korkutucu bir terim olarak görünsede, SEO’da temel teknik düzenlemeleri hızlı bir şekilde öğrenip uygulamanız mümkün. Örneğin site haritanızı oluşturup sayfalarınızı Google’a daha doğru tanıtabilir, Robots.txt dosyanızı ile istenmeyen sayfaların indekslenmesinin önüne geçebilirsiniz.
- Diğer web sitelerinden sayfanıza gelen bağlantılar, sitenizin arama sonuçlarında yüksek sıralamalar elde etmesine yardımcı olur. Amaç, birbirinden bağımsız web sitelerinde ürün ve hizmetleriniz ile alakalı içerik oluşturmak, markanızı tanıtmak ve arama motorlarında daha güvenilir web sitesi profili oluşturmaktır. Faydalı bağlantılara sahip olmak için uygulayacağınız bazı belli başlı strajiler vardır, bunları öğrenmeli ve anlamanız gerekir.
- Sonuçları nasıl ölçümleyeceğinizi, elde ettiğiniz verileri nasıl yorumlayacağınızı ve analizleri kullanarak stratejinizde ne tür değişiklikler yapmanız gerektiğini bilmediğiniz sürece SEO çalışmalarında başarıya ulaşmanız çok zor. Başlangıçta Google Analytics ve Search Console ile çeşitli metrikleri inceleyebilir ve raporlar oluşturabilirsiniz.

Web sitenizin tasarımı kullanıcıların anlayabileceği ve kolay şekilde gezinebileceği bir yapıda olmalıdır. Site hiyerarşisi ve tasarımı hemen çıkma oranı ve diğer SEO çalışmalarının etkinliğini büyük ölçüde etkiler.